Desigur, n-a fost Breaking News la nicio televiziune cu sediul pe malurile Dâmboviţei, căci nu e o veste atât de importantă pentru naţiune. Nu a fost menţionată nici la televiziunile locale, căci nu are nicio sămânţă de scandal. E vorba despre ştirea conform căreia anul acesta nu se mai ţine legendarul festival timişorean TimRock. Motivul e lesne de înţeles pentru toată lumea: nu există finanţare. Prima ediţie a acestui festival a avut loc în 1981, iar până în 1988 a fost, conform specialiştilor, cel mai important eveniment de gen din România.
Anul trecut, festivalul a fost „resuscitat“, în cele trei zile ale manifestării care a avut loc la Muzeul Satului Bănăţean urcând pe scenă o serie de artişti locali şi naţionali din felia „rock“-ului. Evident, discuţiile despre finanţări comportă nenumărate aspecte. Cel mai bine e să ne analizezi fără patimă, la umbra nucului bătrân, cu argumente decente atât pentru tabăra care crede că oficialităţile ar trebui să se implice în aşa ceva cât şi pentru cei care văd mai pragmatic lucrurile. Dincolo de necesitatea implicării într-un fel sau altul a oficialităţilor locale în susţinerea unor proiecte culturale, vă propun să trecem în revistă câteva exemple de festivaluri decedate. Cu voia dumneavoastră, am să încep cu Rock la Mureş, un festival preponderent rock desfăşurat la Periam – Port care a adus în faţa spectatorilor o sumedenie de nume mari din diverse zone. Şi care a trecut în lumea celor drepţi. Pe aceeaşi listă aş menţiona şi IRAF-ul , un alt festival care aducea o sumedenie de chestii interesante pe firmament. Şi care a fost mutat la Cluj, neesenţial din ce motive.
Categoric, lista include musai şi festivalul care a făcut din oraşul nostru capitala României în domeniul muzicii electronice. E vorba de festivalul TM Base, pentru cei care nu ştiu. Desigur, şirul acţiunilor care au adus diversitate pe scena loca