Amânarea pe o perioadă nedeterminată a finanţării lucrărilor la tronsonul de metrou Drumul Taberei-Universitate nu înseamnă altceva decât bulversarea vieţii de zi cu zi, tot pentru o perioadă nedeterminată, a locuitorilor din sectorul 6 al Capitalei. Ce pot face acum cei 300.000 de bucureşteni care au primit drept cadou din partea Guvernului un şantier ce tinde să fie veşnic?
Munţi de pământ în faţa balcoanelor şi praf în apartamente, gropi cimentuite care au înlocuit copacii, garduri rupte din plasă, circulaţie deviată şi un trafic infernal, mai ales dimineaţa şi seara. Acesta este peisajul în care îşi duc traiul zilnic aproape 300.000 de oameni din sectorul 6 din 2011, de când au începutul lucrările la tronsonul de metrou Drumul Taberei – Universitate. Poate că oamenii ar fi suportat mai uşor calvarul dacă măcar ar fi ştiut când se termină. Iniţial li s-a spus că în trei ani e gata. Dar, anul ăsta, au aflat că nici pomeneală de aşa ceva. Ba mai mult, că nu se ştie data exactă când şantierul va fi închis. Cine plăteşte pentru disconfortul creat bucureştenilor din Drumul Taberei în aceste condiţii, cine îi despăgubeşte pentru eventuale probleme de sănătate create de poluarea cu praf şi nori de gaz?
De la trei la infinit
“Ştiţi, pe seama traficului din Drumul Taberei au existat dintotdeauna bancuri. Că de aici nu se poate ieşi cu maşina mai devreme de două zile sau că mai ai timp de un somn bun, la semafor, în drum spre serviciu. Poate că înainte erau exagerări, dar de când cu şantierul ăsta, glumele astea parcă au devenit o realitate”, îmi explică Andrei Onofrei. Tocmai îşi parchează maşina în aproprierea intersecţiei de la Valea Ialomiţei, acolo unde ar trebui să apară, la un moment dat, o staţie de metrou. “Nu mai zic de parcare, e într-adevăr o aventură. Dacă prinzi unul dintre puţinele locuri amenajate în anii trecuţi, e bine. Dacă nu, fie l