Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) a alocat, în bugetul propriu, doar 180 de milioane de euro pentru pentru întreţinerea de vară a drumurilor în 2013, în vreme ce necesarul este de 4 miliarde de euro, a declarat ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional, Dan Şova. Sursa: VLAD STĂNESCU
"Noi avem în exploatare grosso modo 17.000 de kilometri de drum, incluzând 530 de kilometri de autostradă, restul de drum naţional. CNADNR a făcut cereri la cele şapte direcţii regionale de drumuri din ţară, să ne spună necesarul numai de acoperire de gropi, adică întreţinere de vară. Necesarul străzi de la cele şapte regionale se ridică la peste patru miliarde euro pentru anul acesta. Necesarul făcut de ei luând în considerare situaţia drumurilor pe care le administrează fiecare direcţie regională. Noi avem 180 milioane euro în buget pentru aceste drumuri", a spus Dan Şova, în emisiunea "După 20 de ani", difuzată de ProTv, care a adăugat că CNADNR trebuie să se descurce cu fondurile pe care le are.
Oficialul recunoaşte că "situaţia este dramatică" şi că sunt sute de poduri cu "probleme mari", dincolo de gropile din asfalt, care fac praf maşinile contribubililor români. În opinia lui Dan Şova, cel mai prost segment de drum din România pe care trebuie să-l ocolească şoferii în vacanţe este cel dintre Botoşani şi Suceava. În ciuda problemelor care pot să apară dacă şoferii vor străbate această cale, ministrul le recomandă să pună frumuseţea zonei pe primul loc, şi nu integritatea maşinii şi siguranţa în trafic.
"Nu vreau să-l ocoliţi, pentru că e o zonă turistică superbă. Dar dacă mă întrebaţi care este cel mai prost sector de drum din România, este între Botoşani şi Suceava", a precizat Şova.
Potrivit datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS), peste 40