Compania Teraplast, furnizor de soluţii şi sisteme în domeniul instalaţiilor şi construcţiilor din România, şi-a redus cu 1,99 milioane de lei pierderile în primul trimestru din 2013, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 2,65 milioane lei, la 0,66 milioane lei. În aceeaşi perioadă, cifra de afaceri a crescut cu 5,09%, la 39,48 milioane de lei.
Traian Simion, Directorul General Teraplast SA, a declarat: "Evoluţia companiei în primele trei luni ale anului 2013 a fost influenţată de sezonul rece prelungit şi de presiunea concurenţială, pe fondul volumelor scăzute. Cu toate că nu am atins nivelul bugetat, vânzările au fost pe un trend crescător. Cel mai important lucru realizat este că indicatorii de profitabilitate s-au îmbunătăţit, atât faţă de anul trecut, cât şi faţă de ce am bugetat pentru primul trimestru. În perioada următoare din 2013, ne propunem să continuăm îmbunătăţirea indicatorilor financiari ai companiei, printr-un control riguros al costurilor şi printr-o politică conservatoare de creditare a partenerilor. În plus, măsurile de restructurare operaţională şi financiară, precum şi abordarea de noi pieţe, acţiuni deja implementate sau în curs de implementare, vor contribui semnificativ la creşterea viitoare a business-ului Teraplast".
Creşterea cu 5,09% a cifrei de afaceri înregistrată de Teraplast în primul trimestru din 2013, a fost susţinută de evoluţia tuturor segmentelor de business.
Rezultatul din exploatare al Teraplast s-a cifrat la -0,08 milioane de lei în 2013, faţă de o pierdere de 0,79 milioane de lei înregistrată în 2012. O contribuţie importantă la reducerea pierderii din exploatare a avut-o modificarea structurii portofoliului de produse şi pieţe, concomitent cu punerea în practică a măsurilor de reducere a cheltuielilor de exploatare (vezi reducerea cu 40,45%, în trimestrul I 2013, faţă de aceeaşi perioadă a anu