Internetul a format un nou tip de muncă. Nomazii digitali nu mai stau la birou, se plimbă prin toată lumea, iar orice cafenea poate deveni locul de unde să facă bani.
Ştii scârba aceea existenţială din cărţile lui Chuck Palahniuk? Acel moment când un personaj iese dintr-o clădire, obosit de munca sa, iar apoi devine independent, munceşte singur şi comunică prin intermediul mediilor noi? Ei bine, nu-i aşa. Te pregăteşti din timp, câştigi bani, iar apoi, ca un plan bine stabilit, decizi să fii independent. Decizi să devii un nomad digital. Cine sunt aceşti oameni care sperie şi care pot fi definiţi atât de greu?
Un nomad digital este o persoană ca mine şi ca tine. Are un job, are pasiuni şi îşi petrece mult timp pe internet. Singurul lucru care-l face diferit este faptul că, pentru a-şi duce la capăt munca, se foloseşte de internet şi de tehnologie, nu are un birou bine stabilit, călătoreşte mult, iar casa lui poate deveni orice spaţiu cu internet.
Un nomad digital nu e un personaj scos din cartea lui Jon Krakauer, „În sălbăticie“. E pur şi simplu un om care a ales să nu lucreze de la un birou şi să se folosească de internet pentru a comunica. Are prieteni şi cunoştinţe, se întâlneşte cu oamenii în oraş şi are surse alternative de venit.
Mileniul trei a creat un astfel de concept. În interiorul lui sunt integrate şi alte lucruri foarte interesante. De exemplu, aceşti oameni pot fi descrişi şi prin conceptul „boem digital“ (eng. – bohemian digital).
Un astfel de boem se foloseşte de comunicarea mobilă în viaţa de zi cu zi pentru a sta pe reţelele sociale, pentru a afla informaţii la faţa locului şi pentru a fotografia orice. Practic, conceptul este mai mare decât am putea crede. Dragoş Rouă e cunoscut mai bine în afara ţării, decât în România. Se autointitulează pe blogul său „antreprenor în serie, fanatic al dezvoltării personale, blogger