Pentru mulţi dintre noi expresiile „corabie naufragiată” sau „epavă” sunt asociate cu piraţi şi comori ascunse. Dar legendele legate de piraţi şi comori sunt doar legende, iar navele se scufundă din cauza accidentelor sau a furtunilor. Marea Neagră ascunde sute de epave, iar fiecare dintre are povestea sa. În rândurile de mai jos vom prezenta navele care au eşuat în apele teritoriale româneşti.
În sudul oraşului Constanţa, se află epava cargoului „Sadu”. Construit la Brălia în anul 1976, cargoul şi-a găsit sfârşitul în decembrie 1988. Ancora a grapat, problemele la motor au acutizat situaţia, iar nava a fost dusă de curent şi valuri până în digul de protecţie din nordul portului Constanţa şi, lovindu-se de acesta, s-a scufundat. Nava „Anastasia”, pentru mărfuri generale, aflată în danele 99-100, a eşuat la 6 ianuarie 1969, iar până acum nu s-a încercat scoaterea acesteia. Draga maritimă „Medgidia” este localizată la 2.000 de metri sud de Farul Verde unde a eşuat la 5 noiembrie 1983.
Marea Neagră şi-a luat tributul în noaptea de 5 ianuarie 1995, când navele de marfă „Paris” şi „You Xiu” s-au scufundat în apropierea Portului Constanţa, în timpul unei furtuni. Toţi cei 54 de marinari au murit, iar autorităţile române au reuşit să recupereze doar 17 cadavre.
În urma cercetărilor s-a stabilit că lanţurile de la ancorele celor două nave s-au agăţat între ele. Manevrarea lor a devenit imposibilă, astfel că vasele s-au zdrobit de dig.
Nava „Fucsia”, cargou de mărfuri generale, a eşuat la 4 februarie 1977, în dana 60 a Porului Constanţa, într-o zonă necirculată de nave. Pentru că multă vreme autorităţile au considerat ca nu merită să cheltuiască bani pentru ranfluarea ei, la 28 octombrie 1977 a fost transportată în zona neterminată a Portului Constanţa Sud - Agigea, în apropierea locului unde se doreşte a se construi o insulă a