Privatizarea companiei naționale de transport de marfă pe calea ferată, CFR Marfă, a făcut primii pași: trei investitori au depus oferte pentru precalificare. Următorul răspuns, în câteva zile.
Procedura de deschidere a ofertelor pentru precalificarea potenţialilor investitori pentru CFR Marfă s-a încheiat joi. Urmează o perioadă decisivă pentru cei anunțați: Asocierea Transferoviar Grup - principalul acţionar al producătorului de material rulant, Remarul 16 Februarie din Cluj-Napoca, deţinută de omul de afaceri Călin Mitică şi Donau Finanz Gmbh - un fond de investiţii din Austria, OmniTRAX - una dintre cele mai mari firme de transport pe calea ferată din America de Nord şi Grup Feroviar Român, controlată de omul de afaceri Gruia Stoica.
Vor participa toți la procesul de privatizare? Lista va fi publicată pe 15 mai. „Mă aşteptam la mai mulţi investitori. Nu aş putea spune la câţi, însă, cu siguranţă că, dacă am fi pornit de la un preţ de vânzare mai mic, erau mai mulţi“, a spus ministrul transporturilor, Relu Fenechiu. Ștefan Roșeanu, consultant pe segmentul de transport feroviar la Bruxelles, spunea, într-un interviu anterior pentru Capital, că miza acestei privatizări este mare, deși operatorul feroviar a ajuns la o cotă de piață de aproximativ 45%, comparativ cu peste 90%, în 2004. Lucru confirmat și de cei interesați să cumpere pachetul majoritar de acțiuni.
„Ne interesează CFR Marfă pentru că facem parte dintr-un grup de companii care are specializare pentru a eficientiza activitatea CFR Marfă. (...) După primele evaluări, noi considerăm şi, prin urmare suntem şi prezenţi, că este un proiect extrem de frumos şi de interesant“, a spus Kinga Mădărăşan, reprezentantul Transferoviar Grup. La rândul lor, reprezentanții GFR sunt convinși că toți candidații ce vor îndeplini criteriile de eligibilitate, precum cele legate de cifra de afaceri și vo