Potrivit Imopedia, dacă înainte de 2008, un apartament îşi găsea cumpărător în cel mult două luni, acum un vânzător aşteaptă în Bucureşti, în medie, între şase şi opt luni. În funcţie de vechimea ofertei poţi intui deci dacă proprietarul a ajuns la fundul sacului cu discounturi (la început fiecare ţine de preţ), forţând corespunzător.
„Este o piaţă a cumpărătorului” auzim tot mai des când vine vorba de imobiliare. Iar poziţia cumpărătorului este întărită când vânzătorul a ajuns la capătul răbdării. Or, după 6-8 luni de aşteptare, e greu de presupus că se păstrează aceleaşi repere de preţ cu care vânzătorul pornise la drum. Unul dintre secretele unei tranzacţii de succes este deci aflarea din timp a vechimii ofertei pentru a solicita disconturi proporţionale faţă de „preţul zonei”. Puteţi monitoriza în acest scop ofertele din piaţă sau întreba pur şi simplu vânzătorul sau agentul imobiliar de când încearcă să finalizeze tranzacţia respectivă. Mare atenţie însă la existenţa unor vicii mai mult sau mai puţin ascunse, care ar fi putut îndepărta potenţialii cumpărători (vecini zgomotoşi, restanţieri, probleme juridice etc).
Priorităţi
Potrivit unui studiu realizat de Imopedia, aproape jumătate dintre cei aflaţi în căutarea unei locuinţe în Bucureşti sunt interesaţi de apartamente cu trei camere, 65% au bugete de până la 60.000 euro şi doar 7% ar fi dispuşi să plătească peste 100.000 euro pentru o achiziţie. Dacă în perioada de boom imobiliar cele mai căutate proprietăţi erau garsonierele şi apartamentele cu două camere, astăzi, la cinci ani de la izbucnirea crizei, 43% din bucureştenii dornici de achiziţia unui apartament caută proprietăţi cu trei camere, în timp ce 35% iau în calcul un apartament cu două camere, iar 11% se gândesc la o garsonieră. Acest comportament a putut fi observat pe piaţa din România începând cu anul 2009, când preţul locuinţelo