TIMISOARA. Piata masinilor la mana a doua pare sa-si revina dupa dezastrul din primul trimestru al anului, cand vanzarile au fost paralizate de valorile exagerate ale taxei de prima inmatriculare.
A fost perioada in care Daciile mai vechi de cinci ani nu au mai avut nici un fel de cautare, in conditiile in care la un pret potential al tranzactiei de 1.000 de euro, taxa de prima inmatriculare putea sa ajunga si la 12.000 de lei.
Intrarea in vigoare a timbrului de mediu, din 15 martie, a adus o oarecare “liniste fiscala” printre cumparatorii din Piata Mehala, desi, in continuare, marcile second-hand preferate de timisoreni raman Volkswagen Golf, Opel si Ford, masini pentru care valoarea timbrului de mediu variaza intre 500 si 1800 de euro.
“E problema cu taxa de timbru. La tranzactie trebuie sa prezinti adeverinta de la Finantele locale cum ca nu ai recuperat taxa sau cum ca nu ai inscris masina fara taxa pe baza unei decizii judecatoresti. Ia incercati sa obtineti asa ceva de la ghiseele Finantelor si o sa vedeti cat va poarta si cat va tin! Nici macar nu au o baza de date coerenta, din care sa extraga pe loc datele solicitate”, spune Catalin Negulescu, un timisorean care si-a achizitionat un Renault Laguna din 2008 si face eforturi pentru a-si achita taxa de timbru pentru a trece la inmatricularea propriu-zisa.
Importul masiv de masini second-hand a atras atentia Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Autoturisme din Romania, care avertizeaza autoritatile locale ca masini vechi inseamna poluare.
“Continua sa se manifeste impactul negativ al importului masiv de vehicule rulate care, la un volum de aproximativ 53.000 de unitati la autoturisme si 11.200 la vehicule comerciale, au o crestere de 50%, respectiv 12.3% fata de 2012. Din aceste cifre rezulta ca la fiecare autoturism nou vandut in Romania au fost aduse alte 4,7 rulate! si