Cel mai monden primar al României, constăţeanul Radu Mazăre, pare să fie, în ultima perioadă, prin iniţiativele sale, un model pentru o serie de factori de decizie din administraţia locală timişoreană. „A.N.L.-urile modulare”, brevetate de Mazăre la Constanţa pentru un aşa-numit cartier social, au fost preluate, ca iniţiativă, cu surle şi trâmbiţe de către Primăria Timişoara, ca o soluţie pentru „tinerii căsătoriţi” fără locuinţă, care au îmbătrânit frumos, de 20 de ani, pe listele A.N.L. Heirupismul şi entuziasmul aferente ideii de „cartier Mazăre”, imaginat undeva în zona Ion Ionescu de la Brad, au durat până când Direcţia de Patrimoniu a Primăriei Timişoara a calculat costul pe metru pătrat al realizării de locuinţe modulare în Timişoara, ajungând la o sumă care excludea din start caracterul social al proiectului, concluzia fiind că e mai ieftin şi mai bine să construieşti prin mijloace clasice „nerevoluţionare” şi „nemodulare”.
Acum Primăria Timişoara pare să îmbrăţişeze, într-un format original, mai vechea iniţiativă a lui Radu Mazăre legată de taxa de staţiune, sub forma unei taxe de tranzit pentru camionagiii care traversează Timişoara, în lipsa unui inel de centură complet, despre care actualul, ca şi fostul Guvern, pare să fi uitat cu desăvârşire. În acest caz resuscitarea acestei taxe de către Municipalitatea timişoreană pare cu atât mai bizară cu cât la tentativa anterioară a Primăriei de a o institui, ea a fost atacată în contencios administrativ de către Prefectură şi desfiinţată în instanţă în serie, atât la Tribunalul Timiş, cât şi la Curtea de Apel Timişoara. Atunci, chiar şi fostul şi actualul secretar al Primăriei spunea că era previzibil se va pierde procesul. Totuşi, acum Primăria persistă cu aceeaşi idee, într-o nouă formă. Fără îndoială, trebuie limitată cumva invazia tirurilor care distrug drumurile făcute cu impozitele timişorenilo