Fundaţia Filocalia din Iaşi, în parteneriat cu Ministerul Educației Naţionale, lansează proiectul „Reading to Learn – Citesc pentru a învăţa!“ finanţat de Romanian American Foundation. „Reading to Learn“ este primul proiect din România care abordează problematica competenţelor de literaţie ale elevilor ca principală cauză a rezultatelor slabe ale acestora la testele naţionale şi internaţionale.
„LITERAŢIA înseamnă cinci lucruri: lectura textului, înţelegerea mesajului, realizarea conexiunilor, formularea unui punct de vedere şi exprimarea acestuia în scris sau oral. Plasarea României pe ultimele locuri la testele internaţionale şi rezultatele foarte slabe ale elevilor noştri la examenele naţionale confirmă lipsa competenţelor de literaţie. Acesta este motivul pentru care considerăm că «Reading to Learn» este un proiect ce poate schimba sistemul educaţional românesc“ a declarat prof. Liliana Romaniuc, manager de proiect.
Proiectul beneficiază de expertiza şi experienţa consultanţilor internaţionali dinGermania, SUA şi Norvegia – specialişti în literaţie. Implementarea proiectului se va realiza în Regiunea de Nord-Est în 60 de unităţi şcolare pe parcursul a trei ani şi jumătate. Obiectivul principal al proiectului este îmbunătățirea competențelor de învățare ale elevilor prin folosirea strategiilor şi metodelor de literaţie în procesul de predare de către toţi profesorii şcolii.
Rezultatele aşteptate ca urmare a implementării proiectului „Reading to Learn“ sunt: realizarea unei cercetări cu privire la nivelul competenţelor de literaţie ale elevilor, acreditarea primului program de formare în domeniul literaţiei, formarea a peste 500 de profesori (toate disciplinele), traducerea primei cărţi de literaţie în limba română, realizarea unui ghid despre literaţie, realizarea a cinci culegeri cu texte auxiliare ce vor fi folosite în predare, organizarea se