Autorităţile din judeţele pe al căror teritoriu trece Autostrada Transilvania – Cluj, Sălaj, Bihor – vor fi angrenate în acest amplu proiect de infrastructură, potrivit ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova.
„Această Autostradă Transilvania va trebui s-o construim în acelaşi sistem cum facem şi cu Comarnic – Braşov sau Craiova – Piteşti, pentru că bani de la buget să construieşti 400 de kilometri de autostradă nu sunt. În momentul în care se va încheia contractul cu Bechtel, voi angrena autorităţile locale pe unde trece autostrada să găsim formule financiare să o facem profitabilă. Noi, ca Guvern, am reuşit să găsim bani, vreo 800 de milioane de euro în fonduri europene, ca să construim de la Sebeş la Turda”, a anunţat ministrul delegat, adăugând că încheierea contractului cu compania americană Bechtel este „o chestiune de zile” şi că suma pe care o mai are de plătit statul român „va fi o surpriză plăcută”.
Preşedintele Consiliului Judeţean Sălaj, Tiberiu Marc, consideră că o astfel de măsură nu ar avea sustenabilitate financiară: „Nu ştiu să existe în Europa autostrăzi construite cu finanţare din partea autorităţilor locale. În urmă cu câţiva ani a fost o încercare de proiecte regionale, cu finanţare din bugetele judeţelor, însă nu s-a concretizat. Nu sunt resurse suficiente la nivelul consiliilor judeţene pentru un proiect de asemenea amploare. Nu ştiu la ce s-a gândit domnul ministru când a făcut respectivele afirmaţii. Poate la costurile adiacente investiţiei, cum ar fi descărcarea de sarcină arheologică ori exproprierile, cu toate că şi aceste aspecte presupun cheltuieli considerabile. Cât despre contribuţia la construirea autostrăzii, acest lucru este peste puterile noastre”.
Proiectul Autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi dem