Dan Şova i-a cedat lui Relu Fenechiu Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) şi s-a decis să îşi facă o Autoritate independentă, prin care să acceseze fonduri europene pentru drumurile expres şi autostrăzi Sursa: NICU DÎRDÎIACSursa: NICU DÎRDÎIAC
1 /.
Negocierile dintre PSD-PNL în ceea ce priveşte gestionarea drumurilor din România au luat sfârşit. După mai multe luni de discuţii, s-a pus pe hârtie cum vor arăta noile instituţii care vor gestiona drumurile naţionale şi autostrăzile din România.
Astfel, dacă până acum, de toată infrastructura naţională rutieră s-a ocupat Dan Şova, prin CNADNR, iar ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a primit doar autostrada Iaşi-Câmpia Turzii, pe motiv că este din zonă, pe viitor drumurile vor fi împărţite între ministrul democrat-social şi cel liberal, oficial.
Autostrăzile rămân la Şova Dan
Şova va gestiona construcţia de autostrăzi şi drumuri expres prin intermediul unei noi Autorităţi, care va rezulta din reorganizarea CNADNR, iar Fenechiu se va ocupa de restul infrastructurii rutiere.
Practic, CNADNR va reveni în subordinea Ministerului Transporturilor, dar i se vor lua responsabilităţile referitoare la construcţia de autostrăzi sau, după cum ne-a explicat Dan Şova, „dispărând litera A (de la autostrăzi, n.r.) şi rămânând CNDNR”. Potrivit surselor EVZ, decizia ministrului delegat ţine de posibilitatea accesării fondurilor europene şi de obţinerea fondurilor de la stat, care pot fi accesate mai uşor de o autoritate, decât de o companie de stat.
Proiectul, trimis la Bruxelles
Întrebat cum vor fi împărţite drumurile între cele două noi instituţii, ministrul delegat ne-a răspuns că a decis să înfiinţeze o nouă Autoritate, deoarece nu se poate ca aceeaşi instituţie să facă lucrările şi tot ea să verifice dacă acestea au fost bine realizate.
Proie