Cauti informatii despre partenerii de afaceri inainte de semnarea unui nou contract? Ce aspecte urmaresti pentru a-i alege pe cei mai potriviti? Care este pretul potrivit de informare pentru evitarea unor pierderi majore in afaceri?
Deciziile eficiente presupun deopotriva valorificarea oportunitatilor si minimizarea riscurilor, viteza de reactie si planificarea atenta, flexibilitate si prudenta. In domeniul afacerilor, armonizarea acestor cerinte reprezinta adevarate teste de performanta pentru manageri si ceilalti factori de decizie, cei mai multi dintre acestia bazandu-se in adoptarea deciziilor pe experienta profesionala, structura si abilitatile personale sau chiar pe intuitia privind evolutia viitoare a diverselor situatii de afaceri. Indiferent insa de specificul deciziei ce trebuie adoptata sau de criteriile utilizate de catre decidenti, disponibilitatea unui volum suficient si relevant de informatii de afaceri este decisiva pentru asigurarea nivelului optim de obiectivitate si acuratete oricarei decizii.
Alegerea si evaluarea partenerilor de afaceri ideali nu fac exceptie de la aceste reguli, principala provocare in procesul de selectie a clientilor venind din necesitatea oferirii unor conditii comerciale (termene si conditii de plata) atractive, concomitent cu asigurarea incasarii la timp a contravalorii bunurilor sau serviciilor livrate. Din aceasta perspectiva, informatiile necesare adoptarii celor mai bune decizii trebuie sa ofere decidentului raspunsul la cateva intrebari esentiale:
Cine detine si administreaza firma cu care vreau sa fac afaceri? Care este situatia financiara actuala a firmei si cum a evoluat ea in ultimii ani?Cum isi onoreaza firma obligatiile de plata catre terti? Este potentialul client implicat in litigii sau incidente comerciale care ii pot afecta solvabilitatea?
Platforma online Coface InfoQui