Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, Dan Şova, a declarat ieri că pentru taxarea maşinilor care circulă pe autostrăzi se au în vedere mai multe posibilităţi, precum varianta electronică cu telefonul mobil, printr-un cod de bare amplasat pe geam, sau prin achiziţia unei viniete, potrivit Mediafax.
„Sunt mai multe posibilităţi. O să fie şi taxa electronică, cu telefonul mobil, o să fie şi cu un cod de bare pe geam, cine circulă mai mult, eventual, o să fie şi cu posibilitatea să-ţi cumperi vinieta de la benzinarie şi să ţi-o pui în geam, o să fie mai multe mecanisme“, a afirmat Şova.
Ministrul delegat a precizat că nu va fi utilizat sistemul cu bariere, care ar genera aglomeraţie şi nu este agreat de potenţialii investitori în construcţia de autostrăzi.
Întrebat ce va presupune taxarea cu cod de bare, el a arătat că această formulă vizează achiziţia unui tip de vinietă amplasată pe geam. „Când treci, camera de luat vederi îţi vede codul de bare şi îţi ia banii din cont automat“, a explicat ministrul.
Şova a arătat că tronsoanele de autostradă Comarnic - Braşov şi Craiova - Piteşti, precum şi centura Sud a Bucureştiului, pe care autorităţile îşi propun să le construiască prin concesiune până la alegerile din 2016, vor fi taxate după intrarea în exploatare.
Referindu-se la cuantumul taxei, Şova a arătat că modelul financiar are la bază ideea de trei euro pe suta de kilometri.
„În mod normal, noi ar trebui să dăm în concesiune, ca să scăpam de cheltuielile de la buget, adică să-i dai omului să o exploateze, să ia taxa pe ea şi să o întreţină, să o reabiliteze, ar trebui să dăm toate autostrăzile. Acum, când dăm centura Sud, vom da în concesiune de la Piteşti până la Constanţa. Cei care construiesc centura Sud vor avea de la Piteşti până la Constanţa în concesiune, să le întreţină,