Sunt economişti şi analişti care spun că preţul corect este cel pe care piaţa ţi-l achită pentru un produs. Însă, când avem acces la costurile de producţie ale unui produs şi cunoaştem preţul cu care acesta este comercializat, putem spune că această teorie nu este 100% corectă.
Pe blogurile şi site-urile de profil a circulat zilele acestea un articol, ce arăta diferenţele dintre varianta de telefon comercializată în Europa şi Asia şi versiunea comercializată pe tărâmul nord-american.
Însă comparaţia dintre cele două versiuni ale telefonului Samsung Galaxy S4 (SGS4) păleşte în faţa diferenţei dintre costul total de producţie şi preţul final cu care acesta este comercializat.
Astfel, potrivit unui tabel cu câteva cifre interesante publicat de compania Information Handling Services (IHS) Inc, versiunea coreeană are un cost total este 252 de dolari, iar cea americană, de 237 de dolari, din care costul de asamblare este de doar 8,5 dolari. Atât în SUA, cât şi în Europa preţul fără abonament al acestui telefon se învârte în intervalul 600-700 de dolari, dacă nu chiar mai mult. Chiar dacă ar fi să luăm limita de jos a preţurilor practicate, observăm că marja de profit este una semnificativă. Ştiu, vor spune mulţi că trebuie luate în calcul şi celelalte costuri, cum ar fi transportul şi depozitarea. La ritmul în care se vând telefoanele inteligente, în special cele mai populare dintre ele, iar SGS4 este un terminal care se bucură de acest statut, mă îndoiesc de faptul că telefonul va sta prea mult în depozite.
După cum bine ştiţi, niciun transportator nu pleacă fără încărcătură la drum, astfel că un client nu plăteşte decât jumătate din traseul parcurs de transportator. În orice caz, chiar şi după factura de transport, încă mai rămâne loc pentru un profit consistent.
Nu ştim cu cât le vinde Samsung, dar ţinând cont de costurile de producţie, nu