Evoluţia monopostului R18 e-tron quattro model 2013 a păşit cu dreptul în sezonul competiţional al curselor de anduranţă, laurii victoriei Audi pe circuitul de la Sebring fiind doar o repetiţie generală pentru cea de-a 81-a cursă de 24 de ore de la LeMans la care bolizii din Ingolstadt vor lua startul pe 22 iunie.
Prototipul hibrid dotat cu tracţiune integrală a fost construit în jurul unui motor turbodiesel cu arhitectură V6, cilindreea fiind de 3,7 litri TDI. Puterea motorului cu autoaprindere prin compresie de pe R18 e-tron quattro 2013 este de 362 kW (echivalentul a 490 CP), iar cuplul motor atinge 850 Nm. Adiţional, roţile frontale sunt angrenate în sistemul inteligent de tracţiune integrală Quattro prin două unităţi de electromotoare ce însumate plusează cu alţi 220 CP sau echivalentul a 86 kW fiecare.
Audi R18 e-tron quattro model 2013 măsoară 4,65 metri în lungime, are 2 metri lăţime, doar 1 metru înălţime şi cântăreşte sub 900 kg. Caroseria prototipurilor Audi este fabricată din fibră de carbon cu aluminiu compozit. La acest model până şi la construcţia ambreiajului a fost utilizat carbonul. Optimizările aerodinamice pentru sezonul de anul acesta au avut ca scop curgerea mai lină la accelerarea peretelui de aer la viteze de peste 300 km/h, urmărindu-se un consum de motorină mai mic şi, implicit, o eficientizare a intrărilor la boxe pentru alimentarea cu carburant.
Monopostul R18 e-tron cu tehnologie duală dispune de şase moduri de rulare ce pot fi selectate de pe volan în timpul mersului, prin care se controlează motorul, scurtele impulsuri de acceleraţie pe şicane, sistemul inteligent de tracţiune Quattro ori se setează comportamentul pe pista umedă. Modelul suprem R18 de la Audi este încălţat cu anvelope pe 360/710/ 18 pe faţă şi de 370 mm pe spate.
O privire retrospectivă aruncată Le Mans 2012, din cele patru maşini Audi R18 car