„Autostrăzile în concesiune Comarnic - Braşov, inelul de centură sud al Capitalie şi Craiova - Piteşti vor fi finalizate până la alegerile din 2016“, a spus Dan Şova, ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine, la emisiunea „După 20 de ani“, difuzată duminică de Pro TV.
Declaraţia sa vine în contextul în care deocamdată statul nu a anunţat încă numele partenerilor privaţi care vor construi aceste proiecte în concesiune, licitaţiile aflându-se încă în derulare, iar în cel mai bun caz constructorii vor fi anunţaţi în a doua parte a anului.
România are în construcţie circa 250 de kilometri de autostrăzi (pe lângă cei 530 în folosinţă), iar o mare parte dintre aceştia, 150 km, ar fi trebuit să fie gata în luna aprilie a acestui an. Dar finalizarea lor a fost amânată până spre sfârşitul anului, unul dintre motive fiind finanţarea precară. Mai mult, experienţa construcţiei de autostrăzi în România arată că până şi autostrăzile situate la câmpie şi considerate a fi mai puţin dificil de construit sunt gata abia după trei-patru ani. Spre exemplu, autostrada Timişoara - Arad, cu o lungime de 32,2 km şi situată în câmpie, a fost începută în vara anului 2009 şi a fost dată în folosinţă în decembrie 2011, dar fără a fi finalizată complet. Practic, aproape 3 ani pentru puţin peste 30 km la câmpie.
Şova a mai spus că deşi statul doreşte un anumit termen de finalizare a unei şosele, acesta nu poate fi respectat din cauza unor chestiuni de ordin tehnic. „Noi venim şi spunem: «Eu vreau termenul de realizare să fie în doi ani». Vine inginerul şi spune: «Da, dumneavoastră puteţi să vreţi în doi ani, numai că din punct de vedere tehnologic, uscarea betonului se face
într-un anumit termen, pe care noi vi-l calculăm şi vă arătăm că indiferent ce vreţi dumneavoastră, s-ar putea să fie mai mult»“, a spus