Street Delivery este un eveniment-manifest care se întâmplă în fiecare an în Timișoara, București și, din 2013, în Iași şi are ca scop recuperarea spațiului public.
Fundaţia Cărtureşti a deschis sesiunea de aplicaţii pentru ediţia a VII-a a evenimentului de arhitectură şi arte Street Delivery, care va avea loc între 14 şi 16 iunie în trei orașe simultan. Aplicanţii se pot înscrie pe siteul www.streetdelivery.ro până pe 26 mai. Proiectele lor (fie ei persoane fizice, organizații sau instituții) vor fi jurizate de echipa Street Delivery, urmând ca rezultatele selecției să fie anunţate pe 30 mai.
Tema din acest an a evenimentului este „Culori”. Am amestecat culorile, le-am luat una câte una, apoi le-am asociat cu diverse stări şi genuri de întâmplări artistice şi ne-am oprit la: portocaliu, verde şi albastru. Portocaliu: entuziasm, căldură, energie, fericire, dorinţă/Verde: viaţă, natură, vigoare, renaştere, creativitate/Albastru: armonie, pace, calm, sinceritate, relaxare. Toate aceste semnificaţii le vom pune în secţiunile care sunt parte din festival :
1) Arhitectură, urbanism, design urban, peisagistică
2) Societate civilă, ecologie, mediu
3) Muzică
4) Arte vizuale
5) Film
6) Teatru, dans, performance
7) Activităţi pentru copii
Ca în fiecare an, laturii creative a evenimentului, îi ataşăm una civică. Anul 2013 este anul pistelor pentru biciclete, militând pentru dezvoltarea unor politici şi a unei infrastructuri care să încurajeze mobilitatea ciclistă urbană şi pentru mai multe rastele amplasate în zone cheie ale Timişoarei, se precizează în comunicatul dat publicității de organizatori.
Logo-ul Street Delivery 2013 este desenat de Alexandru Ciubotariu (Pisica Pătrată), ilustrator, street artist și istoric al benzii desenate românești. Street Delivery este singurul eveniment românesc (și unul din puținele di