Cât de justificată este opţiunea pentru folosirea de cauciucuri de iarnă tot timpul anului? La ce riscuri se pot expune şoferii? Folosind aceleaşi anvelope şi iarna, şi vara se face, într-adevăr, o economisire a banilor? Specialişti de la A.R.R. şi R.A.R., dar şi comercianţi de anvelope şi-au dat întâlnire pentru a oferi un răspuns la aceste întrebări.
Aceleaşi „încălţări” pentru maşină, tot anul?
Impunerea anvelopelor de iarnă i-a pus pe conducătorii auto în faţa unei mari dileme: de ce nu le-ar folosi şi pe timp de vară? O parte din şoferi nu le mai schimbă, deoarece anvelopele de iarnă ar putea fi necesare deja începând din luna octombrie şi, mai mult, pentru achiziţionarea unui set de anvelope de vară, îşi spun ei, nu merită cheltuiala suplimentară. Un alt argument ar putea fi faptul că legea le permite şoferilor să circule şi în sezonul estival cu o maşină echipată cu anvelope de iarnă, atâta vreme cât anvelopele de vară nu sunt obligatorii.
Implicit, apar o serie de întrebări: Cât de justificată este opţiunea pentru cauciucuri de iarnă tot anul? La ce riscuri se pot expune proprietarii de maşini? Şi, nu în ultimul rând, au şoferii de-a face cu o percepţie falsă despre economisire? Aceste semne de întrebare au fost puse în discuţie de către reprezentanţi de la Autoritatea Rutieră Română Timiş, de la Registrul Auto Român Timiş şi de la Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier Timiş. Aceştia spun că cele mai mari probleme care apar când anvelopele nu sunt schimbate în sezonul cald ţin de uzura acestora. Compoziţia cauciucului diferă la anvelopele de vară şi cele de iarnă. Cele de iarnă sunt mai moi, iar folosirea lor în sezonul cald duce la o uzură prematură. “Asta înseamnă că şi utilizarea lor pe timp de iarnă nu mai este de acelaşi calitate. Cu cât dimensiunea canelurilor de pe anvelope scade, cu atât ş