ULALA răspunde plângerilor locatarilor în ceea ce priveşte facturile mari la apă, prin propunerea unui nou aparat de măsurare a consumului de apă. O companie furnizoare de contoare de apă oferă o nouă modalitate de a evita diferenţele şi pierderile de apă, pentru a evita costurile care sunt peste puterile locatarilor la facturile de apă. Conducerea ULALA s-a plâns de preţul enorm plătit pentru apă rece şi apa caldă.
Conducerea Uniunii Locale a Asociaţiilor Locative Arad (ULALA) a informat asociaţiile de locatari arădene cu privire la cauzele pierderilor de apă cu care se confruntă la Arad.
Prim-vicepreşedintele ULALA, Vasile Arion, a adus în discuţie faptul că veniturile scăzute ale populaţiei nu sunt echivalente cu preţurile ridicate la apă şi duc la sărăcie şi la debranşări. Autorităţile locale trebuie să asigure şanse mai bune pentru asigurarea şi păstrarea unei locuinţe decente în cazul grupurilor vulnerabile. Astfel, au fost prezentate propuneri de reducere a costurilor la apă şi perfectarea contractelor de furnizare a utilităţilor şi serviciilor.
Pierderile sau diferenţele de apă pleacă de la calitatea inferioară a aparatelor şi accesoriilor şi de la montarea defectuoasă a acestora. „Dacă nu se fac modificări la montarea maşinilor de spălat şi a instalaţiilor, se pierde multă apă. De aceea, e necesar să fie întreprinse verificări, cel puţin trimestriale, cu specialişti pentru a se vedea unde se pierde apă. La toalete sunt de vină bazinele şi bateriile vechi”, a spus preşedintele ULALA, Dorina Lupşe.
Astfel, una dintre problemele asociaţiilor de proprietari este pierderea de apă, care poate fi soluţionată prin contorizare la nivel de apartament, la apă caldă şi rece, prin citirea consumului pe contoare de apă cu ceas, astfel ca locatarii arădeni să plătească exact ceea ce consuma. „În fiecare lună, creşte preţul la apă, tot saltă pr