Doctorii se plâng că pacienţii vin la ei cu un diagnostic gata pus, după ce se documentează pe Internet, deşi s-a demonstrat în repetate rânduri că au greşit. Mai mult, medicii consideră că bolnavii au numai drepturi, nu şi obligaţii.
Ministrul Sănătăţii, Eugen Nicolăescu, a anunţat în repetate rânduri că se vor căuta soluţii pentru a ameliora relaţia dintre medic şi pacient. Până acum, însă, nu s-a întâmplat nimic.
De câte ori vi s-a întâmplat să mergeţi la medic şi să simţiţi că nimeni nu vă bagă în seamă până nu scoateţi bani din buzunar? Cel mai probabil măcar o dată în viaţă. Cine e de vină?
„Totul e de la cap, de la ministru. Trebuie să se schimbe, să fie un ministru corect, cinstit, care să aibă grijă de grădina lui nu să tot dea vina pe unul pe altul, iar cel care munceşte să primească un serviciu de sănătate cum trebuie. Sunt şi lucruri bune în sistem, dar sunt şi foarte proaste”, spune un pacient.
Oamenii consideră că medicii ar trebui să aibă salarii decente ca să nu mai aştepte să primească atenţii în plicuri.
„Nu medicii sunt de vină, pur şi simplu sistemul este bolnav. Eu cred că nu se alocă suficienţi bani, saloanele în spitale sunt groaznice, băile sunt în stare critică, mâncarea este rea, dar repet, asta nu depinde de medici”, spune un alt clujean.
Şi specialiştii recunosc că s-a ajuns ca între medici şi pacienţi să existe o relaţie tensionată, iar unul dintre motivele principale pare să fie comunicarea.
„Ultima perioadă este caracterizată printr-un stres în creştere datorită nivelului economic, care este în scădere, cât şi datorită lipsei de personal medical devenită cronică. O altă cauză la care m-aş putea referi ar fi poate insuficientele cunoştinţe pe care le au pacienţii referitoare la mijloacele de diagnostic şi mijloacele de tratament. Mai mult, în ultimul timp ne confruntîm cu o creştere a accesibilită