În România liderii politici și-au făcut un obicei din a promite mai ales la începutul mandatului că țara va avea în sfârșit autostrăzi de nivel european.
Premierul român Victor Ponta a promis ca nu va mai candida la nicio functie dacă tronsonul de autostrada dintre Comarnic si Brasov nu va fi terminat pina in 2016. Primul ministru a pariat ca lucrarile vor fi gata pina la anul.
Romania a inceput sa construiasca autostrazi abia din 2005, dar pina acum nu a reusit sa aiba mai mult de 600 de kilometri si nici sa lege Estul tarii de iesirea spre Occident pe Culoarul IV pan-european. Primul ministru, socialistul Victor Ponta a promis, insa, ca pina in 2016 va fi gata tronsonul Comarnic-Brasov, o portiune destul de dificila, care urmeaza sa parcurga Valea Prahovei, dar care nu face parte din proiectul eurpean. Primul ministru roman declara ca daca autostrada de pe Valea Prahovei nu va fi gata in urmatorii trei ani, nu va mai candida pentru nici o alta functie politica. Specialistii de la Expert Forum atrag, insa, atentia ca pentru proiectul autostrazii Comarnic-Brasov nu exista bani, nici de la bugetul autohton, nici de la Uniunea Europeana si ca guvernul roman ar trebui sa termine ceea ce a inceput inainte sa faca promisiuni care nu pot fi puse in practica. Pe de alta parte acest tronson Comarnic-Brasov ar fi extrem de util, fiindca traverseaza zona montana cea mai turistica din Romania: Sinaia, Azuga, Busteni, Predeal, Poiana Brasov. In acest fel Capitala Romaniei ar fi legata direct de toate statiunile de la poalele Muntilor Bucegi, fiindca autostrada Bucuresti-Ploiesti a fost data deja in folosinta anul trecut. Urmatoarea prioritate a guvernului Ponta este tronsonul Pitesti-Craiova, o promisiune mai veche facuta de autoritatile romane investitorilor de la uzinele Ford din Craiova, care au nevoie ca de aer atit de infrasctructura rutiera, cit si de c