Victor Ponta pare prea tinerel si tras ca prin inel ca sa fi nascocit el singur, de capul lui, ideea asta de a confisca masinile vitezomanilor, facandu-i pietoni, buni sa se deplaseze cu tramvaiul, ca proletarul de rand.
Poate gresesc, dar flerul imi spune ca cel care i-a soptit ideea e o vulpe batrana, trecuta prin ciur si prin sita, unul care inca mai are nostalgia vremurilor cand confisca tot ce vedea, sub pretextul furiei proletare, iar victima zicea merci ca s-a ales cu atata si n-a fost poftita la zdup, ca sa fie tacamul complet.
Veteranul brandului 'Secera si Ciocanul'
Supravietuitori ai acelor vremuri au ramas putini, dar inca mai exista, chiar in partidul domnului Ponta, iar Ion Iliescu, cunoscut veteran al brandului 'Secera si Ciocanul', este sigur unul dintre dansii.
Atunci, in 1948, a avut loc marea nationalizare, cand statul a confiscat rapid nu numai mosiile si fabricile, dar si apartamentele, casele la curte, vitele din ograda, gastele, ratele, gradinile, livezile, viile, agoniseala tuturor, devenita brusc agoniseala statului, adica a nimanui.
Daca aveai masina, erai dusmanul poporului si ti-o umfla imediat, chiar si fara sa depasesti viteza legala. Din ziua urmatoare, cu masina ta se plimba secretarul de partid, reprezentantul clasei muncitoare.
N-as lua apararea vitezomanilor, dar daca ei trebuie pedepsiti aspru, legea are parghii pentru asta. Parghia cu nationalizarea imi face parul maciuca, la gandul ca numai intr-un weekend au fost amendati vreo mie de vitezomani.
Chiar si acum, Politia are deja garaje pline ochi cu masini confiscate ca fiind furate sau abandonate, iar domnul Ponta se plangea daunazi ca n-are baza legala ca sa le vanda, desi a avut baza legala ca sa le confiste.
Statul se face samsar de masini
Asta i-ar mai trebui statului, sa