Scris de Simona Albinaru - S-a lansat a doua ediţie a proiectului educaţional „ I love Crisuri”.
Construit pe trei componente, „Informare!”, „Atitudine!” şi „Implicare!”, proiectul reuneşte 420 de preşcolari şi elevi de la instituţii de învăţământ din Oradea.
Prima componentă, „Informare!”, se află în curs de implementare la şcoala „Ioan Slavici” şi Grădiniţa nr. 25. În perioada 10-17 mai, fiecare clasă şi grupă, din instituţia de invăţământ parteneră, va beneficia de prezenţa echipei de proiect în vederea susţinerii lecţiei interactive: „ Să cunoaştem apa”. Cu ajutorul personajului STROPI, cei mici vor învăţa despre poluare, secetă şi inundaţii.
Componenta „Atitudine!” se va desfăşura în perioada 20-31 mai 2013 şi presupune parcurgerea unor fişe de lucru şi experimente practice, special concepute, astfel încât cei mici să înteleagă fenomene precum evaporarea apei, infiltrarea apei în sol, îngheţul sau gestionarea responsabilă a resurselor de apă. De asemenea, prin această activitate, se vor disemina chestionare către părinţi, în vederea consultării acestora asupra activităţilor din domeniul gospodăririi apelor.
În cadrul ultimei componente, adică „Implicare!”, elevii vor fi încurajaţi să treacă de la vorbe la fapte. „Considerăm că această componentă este cea mai importantă, întrucât presupune atât încurajarea voluntariatului pentru mediu precum şi dezvoltarea unor proiecte de familie. Sfaturi practice şi foarte uşor de pus în practică vor fi aduse la cunoştinţă atât elevilor cât şi părinţilor. Împreună vom învăţa să respectăm apa dar şi o gestionăm în mod corect”, a declarat Dumitru Voloşeniuc, directorul ABA Crişuri.Învăţare
În cadrul acestei activităţi, fiecare elev va învăţa cum să reducă consumul de apă şi poluarea din gospodărie, dar va învăţa şi ce înseamnă să ai un „Jurnal de Voluntar”. Aceste activităţi se vor desfăşura în perioada 3