Evaluarea elevilor la finalul anului de studiu continuă joi cu probele destinate celor de clasa a IV-a, respectiv limba română/limba maternă (înţelegerea textului scris) şi matematică, notele nefiind trecute în catalog.
La fel ca la evaluarea elevilor de clasa a II-a, care a avut loc în 9 şi 10 mai, testele vor avea un nivel de dificultate mediu.
Despre testele pentru clasa a IV-a, în metodologia evaluării se precizează ca durata cumulată a secvenţelor de evaluare să nu depăşească un total de 120 de minute, iar formatul lor să fie asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.
Evaluarea este una "standardizată, realizată pe un eşantion de elevi aflaţi în clasa a IV-a în unităţile din învăţământul de stat şi particular din întreaga ţară, care are scopul de a furniza datele şi dovezile necesare pentru diagnoza sistemului de învăţământ la nivel primar", se mai arată în metodologie.
În 22 mai este programată evaluarea elevilor de clasa a VI-a. Conform metodologiei, testele pe care le vor da aceştia conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe. Şi în cazul lor, dificultatea testelor va fi medie, iar durata cumulată a secvenţelor de evaluare nu va depăşi un total de 120 de minute.
Potrivit MEN, evaluarea elevilor de clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a este, anul acesta, în stadiul de pilot, urmând să fie devină naţională de anul viitor.
În perioada 17-19 iunie, va avea loc înscrierea la evaluarea naţională a elevilor de clasa a VIII-a, potrivit Ordinului privind organizarea şi desfăşurarea acestei testări în anul şcolar 2012-2013.
Candidaţii vor susţine probele scrise în 25 iunie la limba şi literatura română, în 26 iunie la limba şi literatura maternă şi în 27 iunie la matematică. Rezultatele vor fi a