În cadrul workshop-ului „Eastern European Luxury Travel Market”, reprezentanţi ai hotelurilor şi resorturilor de lux din toată lumea au participat pentru a întâlni viitorul client român. Întâlnirea, organizată de Stylish Travellers, sub conducerea CEO-ului Francesca Barba, a avut ca scop prezentarea unei game largi de hoteluri de lux din toată lumea, pentru care există cerere din partea pieţei româneşti.
Care este scopul acestui workshop?
Francesca Barba: Ţinta lui este să facă legătura dintre furnizorii de servicii de lux din turism existenţi aici cu destinaţiile de lux din toată lumea. Mai nou, există interesul reprezentanţilor hotelurilor de lux din lume să întâlnească clientul român. Criza financiară din ultimii ani a afectat anumite domenii şi locuri, dar altele au rămas intacte sau chiar s-au dezvoltat. Acum 10 ani, aceste hoteluri de lux cazau, în mare parte, clienţi din America. Dar astăzi, americanii nu mai ocupă nici 30% din aceste locuri. Şi atunci, piaţa şi-a schimbat direcţia. O piaţă a căzut, alta s-a ridicat. Astăzi, hotelurile cazează în jur de 30% americani, 20% ruşi şi restul este pentru cei care provin din pieţe în creştere.
Este România pregătită pentru lux?
Da, cred că este o piaţă foarte bună aici. Şi nu de acum, ci de cel puţin opt, nouă ani. Am lucrat în Monte Carlo pentru mai multe hoteluri şi aveam foarte mulţi clienţi din România. Inclusiv nume mari de aici. Este şi o clasă de mijloc care a crescut foarte mult. Nu am statisticile la mine, dar ştiu că pe Riviera Franceză, primele trei locuri sunt ocupate de Rusia, Ucraina, Kazahstan, iar pe locul patru este România. Vorbim de toate categoriile, de la o stea la cinci, de la un weekend până la un sejur întreg.
Sunt câteva motive pentru care piaţa de aici creşte foarte mult: românii nu au nevoie de viză să călătorească în astfel de locuri (Franţa, Grecia, Italia, S