Motorul de 1.5 dCi şi 110 CP este o alegere bună pentru Megane facelift. Modelul nostru de test a venit dotat cu noua cutie de viteze automată EDC cu două ambreiaje. Avem astfel ceea ce se anunţă maşina ideală pentru un familist care preferă confortul oferit de o cutie de viteze automată.
Motorul diesel de 1.5 litri aflat sub capota acestui Megane ST facelift este deja un propulsor arhicunoscut. Este una din multele versiuni ale motorului 1.5 dCi Renault, motor care se află în dotarea multor modele din grupul Renault. De la Dacia Logan şi până la Duster şi Lodgy şi apoi Renault Clio şi Megane. A venit în diverse versiuni de putere, dar una dintre cele mai populare este cea de 110 CP.
Cei 110 CP sunt dezvoltaţi la 4.000 rpm, iar cuplul maxim motor este de 240 Nm la 1.750 rpm. Este un motor cinstit, dar care are deja o vârstă. Noul 1.6 dCi vine puternic din urmă. Este zgomotos la turaţii mari şi necesită ceva mai mult rafinament. Atuul său este însă un cuplu suficient de mare la turaţii joase şi un consum mai mult decât ok.
Partea mai interesantă vine la capitolul transmisie. Renault şi-a dotat modelul Megane cu noua cutie de viteze automată cu două ambreiaje numită EDC. Acest tip de transmisie automată poate fi asociat doar cu motorul 1.5 dCi de 110 CP şi este disponibilă pe modelele Megane şi Scenic potrivit automarket.ro.
Una dintre cele mai mari calităţi ale modelului Renault Megane ST 1.5 dCi 110 CP cu cutie automată EDC este consumul de carburant. Cifrele oficiale spun că acest model oferă un consum mediu de 4,2 litri/100 km, iar în oraş va consuma 5,1 litri/100 km. În timpul testului nostru de aproape o mie de kilometri am reuşit să scoatem un consum mixt de 6,6 kilometri.
Pentru un Megane ST 1.5 dCi 110 CP şi cutie de viteze automată EDC, Renault cere 20.800 euro.
Motorul de 1.5 dCi şi 110 CP este o alegere bună p