Nu am o problema cu ideea de promovare nonconformista a unui obiectiv turistic. Pana la urma, discutam despre o chestiune comerciala si se stie ca in general cele mai eficiente forme de publicitate sunt exact cele nonconformiste.
Dar ceea ce face Radu Mazare cu Mamaia depaseste cu mult limita nonconformismului si este de-a dreptul toxic.
In primul rand, imnul statiunii Mamaia este suspect de plagiat. Cine asculta piesa unei formatii croate, oricat de deficitara i-ar fi urechea muzicala, nu poate sa nu fie izbit de similitudine. Loredana, interpreta, sustine ca are acordul autorului croat.
Este posibil, dar este doar o declaratie, nu l-a prezentat niciunde in forma scrisa, deci suspiciunea subzista, mai ales in tara unde plagiatul este o moda si nu este pedepsit. De ce promovarea unei statiuni a Romaniei sa fie insotita de asemenea suspiciuni? Nu mai e nimic de compus original, s-au terminat notele muzicale si ideile?
Apoi, dincolo de stupiditatea textului, in el se aud explicit de cateva ori, in refren, cuvintele delirium tremens. Pentru cine nu stie ce inseamna ele am sa dau explicatia medicala: "o criza caracterizata prin delir, halucinatii vizuale sau auditive majore, tremuraturi ale fetei si ale membrelor, transpiratii abundente, accelerare a ritmului cardiac, febra, aprecierea gresita a realitatii, agitatie psihomotorie severa, dereglari periculoase ale frecventei cardiace si tensiunii arteriale.
Manifestarea cea mai periculoasa este in cazul intreruperii bruste a consumului, bolnavul avand iluzii vizuale, olfactive sau halucinatii cu caracter terifiant. Se instaleaza si dupa stari de neliniste, tulburari de somn, indispozitie generala. Reprezinta si un sindrom specific, acut si grav consecutiv dezobisnuirii bruste de alcool a unei persoane care sufera de alcoolism cronic. Tratamentul consta in rehidrat