Grupul MOL a înregistrat, în primele trei luni din 2013, un rezultat operaţional (EBITDA CCS - excluzând elementele speciale şi fluctuaţiile de preţuri) de 141 miliarde forinţi, ceea ce reprezintă o îmbunătăţire de 2% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
În cazul României, vânzările de carburanţi au crescut în primul trimestru cu 5% comparativ cu perioada similară a anului anterior, de la 101 mii tone la 106 mii tone, determinând majorarea cotei de piaţă la peste 13%.
Citeşte şiMOL nu va încheia un acord cu NIS privind explorarea şi producţia de petrol în România
Creşterea vânzărilor a fost susţinută de extinderea reţelei de benzinării, care a ajuns la 137 de unităţi la finele lunii martie 2013, precum şi de activitatea intensă de marketing. Vânzările de motorină au crescut cu 5% în Q1, la 77 mii tone, iar cele de benzină s-au menţinut constante, la 27 mii tone.
Factorii principali care au contribuit la acest rezultat au fost: micşorarea producţiei de hidrocarburi şi preţul mediu în sectorul exploatare şi producţie au fost parţial compensate de vânzări mai mari de hidrocarburi în Croaţia, determinate de vânzarea tuturor stocurilor acumulate, potrivit unui comunicat remis România liberă.
În acelaşi timp, rezultatele în scădere ale diviziei de transport de gaze naturale din Ungaria au fost generate de condiţii climatice mai blânde şi de tarife în scădere, contrabalansate însă de îmbunătăţirea rezultatelor diviziei Downstream, printr-un crack spread mai bun pentru motorină şi de marjă obţinută de divizia de produse petrochimice, ceea ce a condus la o creştere a productivităţii şi a eforturilor de îmbunătăţire a eficienţei. Rezultatul EBITDA al Grupului MOL, excluzând elementele speciale, a ajuns la 133 miliarde forinţi.
Grupul MOL a generat un flux de numerar pozitiv, de 57 de miliarde de forinţi, comparativ cu ieşiri