IPJ Cluj a lansat astăzi campania de prevenire a înşelăciunilor „NU VĂ LĂSAŢI ÎNŞELAŢI!”. Aceasta a fost susţinută de reprezentanţi ai Compartimentului de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii Cluj precum şi reprezentanţi ai Amprenta Advertising.
Campania se va desfăşura în perioada mai – iulie 2013, la nivelul judeţului Cluj, şi are drept scop informarea populaţiei cu privire la modalităţile de prevenire a înşelăciunilor.
Pentru promovarea mesajelor campaniei, au fost realizate 5.000 de flyere, 3.000 de autocolante şi 600 de afişe. Afişele vor fi plasate în mijloacele de transport în comun şi în locurile unde vor beneficia de vizibilitate ridicată. Flyerele vor fi distribuite în zona centrală, a hipermarketurilor, staţiile mijloacelor de transport în comun, parcuri etc.
"Pentru a diminua consecinţele negative şi sentimentul de nesiguranţă determinat de producerea înşelăciunilor, ne propunem realizarea unei campanii sociale de informare a clujenilor, în urma căreia aceştia să recunoască tentativele frauduloase şi să evite acţiunile care le-ar putea aduce pierderi" comentează reprezentanţii IPJ Cluj.
Cele mai întâlnite modalităţi de comitere a infracţiunii de înşelăciune sunt:
o Trimiterea mesajelor pe telefonul mobil, prin care posesorii sunt anunţaţi că au câştigat premii substanţiale, iar pentru a intra în posesia acestora li se solicită una sau mai multe acţiuni (de exemplu: oferirea datelor personale, încărcarea unor conturi, plătirea unor comisioane etc. şi toate acestea în cel mai scurt timp).
Ţinte: Toţi oamenii care au o cartelă SIM valabilă, indiferent în ce reţea.
Pe ce mizează: incapacitatea de evalua raţional situaţia în stare de entuziasm şi urgenţă.
o Apelurile aparent venite din partea unei rude implicate într-un accident, produs de regula în străinătate, urmate de convorbiri cu un presu