Trei linii importante, care legau, pe calea ferată, Maramureşul Istoric de restul ţării, vor fi scoase în curând din circulaţie pe motiv de nerentabilitate. Dacă mai punem la socoteală şi faptul că DN 18 Baia Mare-Sighetu Marmaţiei-Iacobeni are finanţare zero în acest an, avem tabloul complet al izolării Maramureşului Istoric.
Maramureşul Voievodal se “rupe” de ţară. Fără drumuri de acces modernizate şi fără transport feroviar, Maramureşul de dincolo de Deal e condamnat la izolare.
De când povestea Tunelului pe sub Gutâi a devenit scenariu SF, maramureşenii de peste Gutin şi agenţii economici din zonă sperau măcar la drumuri decente şi transport feroviar. Cum o fi, dar să fie. Acum, nici una, nici alta nu mai sunt deloc. Mai exact, reabilitarea DN 18 Baia Mare - Sighetu Marmaţiei-Iacobeni, un drum vital pentru maramureşeni şi pentru dezvoltarea zonei, e în aer, din cauza lipsei de finanţare. Suma alocată în acest an pentru proiect e zero. Şi, ca să dreagă busuiocul, Guvernul încearcă să oblige constructorii să lucreze pe cheltuiala lor, urmând să-şi primească, când va binevoi Guvernul şi FMI banii. Gabriel Zetea, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Maramureş spune că: “DN 18 este un drum naţional şi asta înseamnă că ţine de Compania Naţională de Drumuri. Ei sunt cei care lucrează, ei sunt cei care răspund de drum, ei sunt cei care au semnat contractul cu cele 3 firme care au lucrat pe DN 18. Contractul este unul asumat de către executanţi în sensul că ei trebuie să lucreze şi abia după o anumită perioadă, după câteva luni, li se decontează lucrările. Dar atâta timp cât au semnat un contract trebuie să îl şi respecte. Din câte ştiu, pe tronsonul dintre Sighet şi Borşa se lucrează, şi se lucrează destul de alert, dar pe celelalte două tronsoane nu se lucrează în acest moment din păcate”.
Problema căilor rutiere nu e în