Botosanenii continua sa isi arate nemultumirea fata de comisioanele percepute de unele banci la creditele pe care le au in derulare. Cele mai multe nemultumiri le starneste comisionul de risc, dovada fiind reclamatiile care au ajuns anul acesta la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor la adresa unor banci.
In plus, Protectia Consumatorilor are in derulare cateva procese, in numele unor consumatori care au venit cu astfel de reclamatii, impotriva a doua banci. „Cele mai multe reclamati legate de contractele incheiate intre consumatori si banci au fost la inceputul anului, dar am mai avut si in ultima vreme. S-au dispus recalculari a comisionului de risc. Au fost castigate procese. Noi avem si acum in desfasurate doua sau trei procese cu doua banci, in numele consumatorilor care au venit la noi cu sesizari”, a declarat Mirel Rogalschi, comisarul sef al Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor.
La ora actuala, comisariatele judetene pentru protectia consumatorilor pot intocmi proces-verbal din care sa reiasa neregulile descoperite intr-un contract al unui consumator cu banca, dupa care sa se adreseze instantei pentru eliminarea din acel contract a clauzelor abuzive. Insa, din aceasta vara, potrivit Legii 193/2000, institutia care apara interesele consumatorilor va putea demara actiune in instanta pentru schimbarea tuturor contractelor care contin clauze abuzive, sustin avocatii.
Cu alte cuvinte, din vara, Autoritatea nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) s-ar putea adresa instantei, cerand eliminarea clauzelor din contract, asta deoarece bancile vor fi obligate sa modifice toate contractele care contin astfel de clauze abuzive. Este vorba de aplicarea unui articol din Codul de procedura civila. Acesta ofera posibilitatea ANPC sau asociatiilor de protectie a consumatorilor sa denunte in instanta clauzele abuz