Increderea romanilor in marcile autohtone creste constant, este una dintre concluziile studiului Trusted Brands 2013, realizat de Reader's Digest in 12 tari europene, printre care si Romania.
"Dupa ce, inca din 2010, studiul a consemnat revenirea in forta a brandurilor romanesti, 2013 aduce confirmarea faptului ca increderea romanilor in marcile autohtone creste constant. Pe langa Napolact, care a depasit Danone, remarcam in acest an, la categoria Automobile, ca increderea in Dacia a crescut de la 16,5% (in 2010) la 22,4% (in 2013)", potrivit unui comunicat al companiei.
"Romanii dovedesc ca, odata ce o marca reuseste sa le castige increderea, aceasta poate miza deplin pe fidelitatea lor. Remarcam in ultimii ani o consolidare a pozitiei marcilor care ne-au castigat increderea, impreuna cu o crestere a increderii in marcile romanesti", noteaza Florin Petrescu, country manager Reader's Digest Romania, citat in acest comunicat.
O alta concluzie a studiului este ca, mai mult decat ceilalti europeni, romanii raman fideli marcilor care au reusit sa le castige increderea.
Astfel, "la majoritatea categoriilor, liderii raman aceiasi - ceea ce demonstreaza o incredibila soliditate, forta si stabilitate a brandurilor consacrate".
"Exista si branduri care au reusit sa isi pastreze suprematia in topul increderii opt ani la rand, de la inceputul studiului (de ex. Untdelemn de la Bunica la categoria Ulei de gatit, Borsec la categoria Apa minerala si Ariel la categoria Detergent)", noteaza Reader's Digest .
Singurele schimbari de lider au aparut la categoriile Produse lactate (unde Napolact a reusit, in 2013, sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Danone, castigatorul precedentelor sapte editii) si Produse cosmetice (unde Avon a ocupat in acest an pozitia intai, detinuta in anii trecuti de Nivea).
@N_P