Publicitatea, vanzarile directe, pornografia, prostitutia si politica sunt activitati cu tulburator de multe caracteristici in comun. Printre cele mai nocive este traficarea de emotii prefacute care urmaresc sa trezeasca o reactie viscerala in sursa banilor – consumatorul. Loialitatea consumatorului este o slabiciune pe care aceste profesii o exploateaza si se manifesta la fel pentru tabloide ca si pentru drogul preferat la oamenii care citesc pentru acelasi scop pentru care se injecteaza. Si voteaza la fel.
La un moment dat, cel mai cumparat ziar din Romania era Libertatea, un tabloid ca toate celelalte, cu un model de afaceri foarte simplu si eficient, anume sa ofere cititorilor “ceea ce vor”. Merita remarcat aici ca cititorii de tabloide sunt in mare parte aceiasi cu privitorii emisiunilor de tip reality television si ca aceste tipuri de media isi gasesc publicul prin stimulente afective.
Aceleasi reguli functioneaza perfect de un secol si ceva in Marea Britanie, unde tabloidele nu numai ca fac parte din identitatea nationala, dar sunt atat de populare, incat este o traditie ca prim ministrii sa comunice direct cu cetatenii lipsiti de curiozitate scriind articole in paginile acestora.
Ultima oara, David Cameron a scris in The Sun despre reforma in sistemul de ajutor social. Dincolo de dubiosenia gustului, motivatia principala pentru aceasta metoda de comunicare este practica, anume cifrele de audienta.
The Sun screenshot Foto: HotnewsThe Sun e cel mai citit si cumparat ziar din Regatul Unit, cu un public print + online estimat de NRS (National Readership Statistics) la 7.385.000 de capete, excluzand utilizatorii internationali. Pur si simplu nu exista alta publicatie care sa se apropie macar pe departe de numerele astea, pe locul doi fiind Daily Mail, un tabloid putin mai spalat, cu 6.932.000. Tabloidele sunt o institut