Hotelierii, proprietarii de restaurante sau de cluburi şi românii care deţin spălătorii auto în Mamaia trebuie să plătească de acum anual până la 4.000 de lei pentru a ajuta la promovarea staţiunii de pe malul Mării Negre. De noua taxă nu vor scăpa nici cei care deţin farmacii în această zonă a litoralului şi nici patronii firmelor care se ocupă cu asigurarea transportului în staţiune sau cei care deţin ambarcaţiuni folosite pentru agrement.
Banii colectaţi de pe urma taxei de promovare a staţiunii Mamaia, prima de acest fel din România, se vor duce după cum spun reprezentanţii asociaţiilor din domeniu pe finanţarea unor proiecte care vor creştere numărul de turişti care ajung în această destinaţie de pe litoral.
Primele două proiecte în care vor fi investiţi banii agenţilor economici din această parte a litoralului românesc sunt imnul staţiunii - "Viva Mamaia" şi serialul "Mamaia Vice", în care primarul Constanţei, Radu Mazăre, va juca rolul şefului Poliţiei Locale.
Dacă noua taxă ar fi impusă în toate staţiunile de la Marea Neagră, suma colectată doar de la hotelieri ar ajunge anual la 1,02 milioane de lei, având în vedere că potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS) pe litoral existau, în 2012, 256 de hoteluri, cele mai multe oferind turiştilor servicii de 2 şi de 3 stele.
Descarcă aici Hotărârea Consiliului Local
Cine hotărăşte pe ce se cheltuiesc banii proveniţi din noua taxă
Noua taxă de promovare se colectează deja la Serviciul Public de Impozite şi Taxe Constanţa (SPIT), aceasta fiind achitată de fiecare agent economic, care beneficiază de acţiunile de promovare derulate în Mamaia, în momentul în care solicită autorizaţia de funcţionare.
După încasare, 80% din suma totală este transferată Asociaţiei pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral - Delta Dunării, iar restul ajunge la bugetul