Ministrul Marilor Proiecte, Dan Şova, are tot mai multe probleme cu micile cârpeli. De exemplu, unul din proiectele sale de anvergură este umplerea găurilor din asfaltul străzilor şi autostrăzilor. Caz particular, A2, primii 36 de km.
„Noi, în mod concret, dacă ar fi să respectăm ce spun inginerii care merg şi fac constatarea propriu-zisă pe drum, ca să avem un covor asfaltic drept, şi fără gropi, peste tot, ar trebui să avem patru miliarde de dolari la dispoziţie - pe care nu-i avem. Mai mult, acum, de când mă aflu în această postură (de ministru delegat n.r.), ştiu că în toată Europa, şi în toată lumea, cel mai târziu, la patru ani, trebuie să tragi un covor asfaltic pe orice suprafaţă sau DN. La noi, încă avem noroc că fundaţiile drumului - acolo unde există, normal (?!) - sunt bine făcute, şi atunci ar trebui înlocuite numai covoarele asfaltice de suprafaţă; dar noi nu avem suficiente fonduri pentru asta. Pe A2, pe primii 36 de km - cei dintâi construiţi în 2004 – 2005 -, covorul asfaltic nu a fost schimbat în ultimii 11 ani, deloc. Nu-mi place să vorbesc despre greaua moştenire, dar acesta ar fi trebuit schimbat de acum trei-patru ani”, a spus Şova, între altele, la emisiunea „După 20 de ani”, realizată de ProTV.
În acest caz, ministrul vorbeşte totuşi de o moştenire complicată, care însă nu i-a parvenit, aşa cum lasă să se înţeleagă, pe filiaţie PDL, ci PCR-PSD.
Acest prim tronson al A2, în ambele sensuri de mers, început înainte de ’89 şi finalizat în 2004, a fost realizat din dale de beton. În timp, au apărut, din cauza soluţiei constructive aplicate, două probleme grave: găurile, tot mai mari, în beton, şi lărgirea prin eroziune a rosturilor între dale. În consecinţă, pe acest tronson, nu se poate vorbi despre schimbarea covorului asfaltic de suprafaţă, nici în ultimii 11 ani, nici în ultimii patru-cinci ani, ci despre remedierea prob