Conducerea Consiliului Judeţean Bihor a decis să ofere 90.000 de euro unor firme din Bucureşti pentru a trasa principalele linii de dezvoltare a judeţului. Lipsiţi de viziune, liderii CJ au găsit soluţia pentru a îndrepta acest handicap politic, plătind din bani publici firme care să elaboreze studii care să le spună care sunt priorităţile acestui judeţ.
Ieri, printre extrem de puţinele întâlniri cu mass-media a celor doi lideri USL de la Consiliul Judeţean Bihor, s-a anunţat public demararea oficială a proiectului "Elaborarea strategiei pentru dezvoltarea durabilă a judeţului Bihor, pentru perioada 2014-2020". Conducerea CJ Bihor a decis să cheltuie din banii publici 90.0000 de euro pentru un contract de prestări servicii, încheiat cu o asociere de firme din Bucureşti - RomActiv Business Consulting şi GEA Strategy&Consulting SRL, care s-a angajat ca, în şase luni, să prezinte o strategie de dezvoltare durabilă a judeţului, în perioada 2014-2020. Aceste firme au câştigat anul trecut o licitaţie, însă de atunci şi până acum au trebuit soluţionate contestaţiile. Mai marii CJ Bihor au vorbit de o totală transparenţă în ce priveşte elaborarea acestui document, însă, întrebat despre lista cu priorităţile investiţionale ale judeţului pentru următorii şase ani, preşedintele CJ, Cornel Popa, a refuzat să facă publice măcar câteva dintre proiectele pe care instituţia care o reprezintă le consideră de strictă importanţă pentru judeţ. Prezenţi la conferinţa de presă de ieri, cei doi reprezentanţi ai firmelor selectate să elaboreze această strategie au vorbit şi ei, mai mult generalităţi, fără a puncta care ar fi strategia de dezvoltare, motivând că abia acum se vor apuca de lucru, deşi de la demararea procedurilor de licitaţie şi până acum, au avut timp suficient să-şi facă o idee despre problemele majore ale judeţului. Astfel, potrivit lui Robert Pavelescu, reprezent