Marţi seară Eurovision a debutat în forţă cu un show impresionant. În deschidere, Loreen a reinterpretat piesa Euphoria alături de 60 de copii de la şcoli locale din Malmo care, spre final, au tradus versurile piesei în limbaj mimico-gestual frumos, grandios, adevărat.
Tot ce s-a întâmplat şi după aceea, pe scenă, a fost impresionant, Suedezii au arătat cât sunt de tehnici şi de creativi şi au atins toate aşteptările.
Prima semifinală a fost mai cuminte şi cred că semifinala de joi, unde suntem şi noi, va fi puţin mai grea. Ca o concluzie a întregii seri, înainte de a discuta despre fiecare moment în parte, am să spun că, de departe, cel mai frumos moment mi s-a părut cel al Moldovei şi că viziunea mea despre finală cuprindea şi Austria. Era de aşteptat să nu intre în finală Croaţia, Muntenegru, Cipru şi Serbia şi mai era un cântec pe care nu l-aş fi văzut în finală...Va las să presupuneţi voi care este acela.
Austria: Shine by Natália Kell
Am sperat ca Natalia să transmită mai multă energie pe scenă, să-şi construiască momentul mai în forţă, cum, de altfel, spuneam în postarea de luni şi e posibil ca tocmai aceste detalii să nu fi convins publicul să voteze. Mai există, totodată, o disonanţă care mi-a atras atenţia la final de prim şi ultim refren (pe al doilea „in your eyes" ) unde vocea cânta „si becar”, iar orchestra cânta „do” (vocea e în „la bemol minor”, orhestratia e în „la bemol major”) . Îmi pare foarte rău pentru Natalia că nu a intrat în finală, pentru că care are un timbru frumos şi o voce bine lucrată.
Estonia: Et Uus Saaks Alguse by Birgit
Am convingerea că frumuseţea şi graţia lui Birgit au contribuit semnificativ la calificarea Estoniei în finală. E-adevărat că şi piesa e pozitivă, construită cu atenţie şi, chiar dacă e mai dificil de reţinut de la prima audiţie, îi vine mănuşă.
Slovenia; Straight Into L