Componentele create cu imprimante 3D se pregătesc şi pentru industria aeronautică. Cel mai mare producător de motoare de avion foloseşte astfel de componente deja, iar impactul pozitiv se simte asupra costului.
O nouă generaţie de avioane se ridică la orizont şi vor fi ridicate acolo de către motoroale construite din componente printate 3D, notează MIT Technology Review. CFM, cel mai mare producător din lume, îşi dezvoltă deja aptitudinile în acest domeniu şi conform calculelor preliminarii un zbor cu un astfel de motor ar reduce consumul cu 15%. Adică un milion de dolari mai puţin plătit în fiecare an per avion.
După arma printată 3D, avionul printat integral 3D s-ar putea să mai întârzie câţiva ani, dar primii paşi se fac deja. CFM şi-a boteza această linie de motoare LEAP şi vor integra şi componente ceramice compozite pentru a reduce greutatea totală. Materialele ceramice rezistă la temperaturi ridicate, sunt folosite drept înveliş pentru navetele spaţiale, dar vin cu dezavantajul că sunt fragile. Totuşi, cei inginerii GE Aviation au găsit o cale de a le îmbina cu fibre de carbon pentru o rezistenţă similară metalului.
Cât priveşte componentele printate 3D, acestea nu vor putea fi făcute chiar acasă, cu o imprimantă de 2.000 dolari. În loc să toarne materialul strat cu strat, imprimantele folosite de CFM apelează la un lasere care topeşte o pudră metalică în forma componentei - strat cu strat. Astfel, conform inginerilor companiei, componente care până acum erau imposibil de construit, sau costau foarte mult, vor fi mai uşor de produs.
CFM a comandat deja 4.500 de motoare, iar construcţia primului a început în urmă cu o săptămână. Acestea vor fi montate în modelele Airbus A320neo, Boeing 737 Max, dar şi în Comac C919, un avion nou din China.
Află mai multe informaţii despre imprimarea 3D:
VIDEO Primul test public cu arma printa