TIMIȘOARA. La Aeroportul Internațional Timișoara a avut loc, recent, un audit. Acesta a fost făcut de Autoritatea Aeronautică Civilă Română și a scos la iveală faptul că Aeroportul Internaţional Timişoara-“Traian Vuia”, se încadrează în normele europene pentru informarea pasagerilor. Astfel, Aeroportul Internaţional Timişoara, dispune de un sistem de informare al pasagerilor pe 4 categorii: audio şi video/vizual – modalităţi prin care informaţiile pot fii accesate de către pasagerii aflaţi în incinta aerogării, call-center – sistem care are rolul de a prelua apelurile telefonice ale persoanelor care doresc informaţii despre zboruri, website – modalitate de căutare a informaţiei oferite în timp real, prin intermediul internetului. De asemenea, în incinta aerogării, în zona publică, există un ghişeu de informaţii. Sistemul audio de sonorizare cuprinde 150 de difuzoare şi coloane acustice poziţionate în toată suprafaţa aerogării, 13 console de apel în zona de check-in, 12 console de apel în zona porţilor de îmbarcare, 1 consolă de apel în zona informaţiilor. Datorită îmbunătăţirii sistemului de sonorizare, aceste console sunt cu zonă selectabilă, adică, în funcţie de interesul operaţional şi al pasagerilor, se poate selecta în mod direct zona de apel unde se va face anunţul. Astfel, informaţiile pot fi accesate de către pasageri în toate cele 7 zone de acces (Publică, Sosiri Externe, Plecări Externe, Plecări Interne, Sosiri Interne, Tranzit, Non-Schehen şi Salon Oficial). Sistemul video este reprezentat de o tabelă electronică de afişaj cu informaţii în timp real, situată în zona publică şi 44 monitoare de diferite dimensiuni pentru informarea pasagerilor pentru sosiri/plecări curse. Cel de-al 3-lea sistem, cel de call-center funcţionează în permanenţă înlocuind astfel centrala telefonică clasică. Serviciul de call-center, efectuat de o firmă specializată, are rol