Vara, balon de oxigen pentru companiile hoteliere
Riviera românească aşteaptă cu sufletul la gură primul val de turişti. Marile companii hoteliere au acumulat în extrasezon pierderi importante şi îşi pot reduce din pierderi doar în sezonul estival. Potrivit unui raport remis către piaţa de capital, în primul trimestru al acestui an, S.C. Turism Hoteluri Restaurante S.A. a înregistrat venituri din exploatare de doar 223.530 de lei, de şase ori mai puţin ca în perioada de referinţă de anul trecut, atunci când T.H.R. Marea Neagră a avut venituri de peste 1,2 milioane de lei.
Invers proporţional cu veniturile, au crescut cheltuielile de exploatare, de la un nivel de 4,76 milioane de lei, în trimestrul I din 2012, la peste 4,9 milioane de lei în perioada de referinţă din acest an. A rezultat, astfel, un minus de aproape cinci milioane de lei, în condiţiile în care în primele trei luni ale anului trecut societatea avea pierderi de 3,5 milioane de lei.
Şi asta nu e totul. T.H.R. Marea Neagră, considerat cel mai mare operator de structuri de cazare din turismul românesc, îşi va întâmpina în acest an turiştii cu cinci hoteluri gajate, pentru deschiderea a două linii de credit în sumă totală de 15.000.000 de lei. Potrivit unui convocatorului A.G.A., se vor ipoteca Complex (Hotel Restaurant) Cocorul şi terenul aferent, în suprafaţă de 7.553,01 metri pătraţi; Complex (Hotel Restaurant) Pajura şi terenul aferent, în suprafaţă de 7.180,72 metri pătraţi; Complex (Hotel Restaurant) Claudia şi terenul aferent, în suprafaţă de 4.695,64 metri pătraţi; Complex (Hotel Restaurant) Brânduşa şi terenul aferent, în suprafaţă de 3.916,48 metri pătraţi; Complex (Hotel Restaurant) Lidia şi terenul aferent, în suprafaţă de 5.593,89 metri pătraţi. De asemenea, pe site-ul companiei sunt scoase la vânzare 33 de active turistice, printre care vile, restaurante, terenuri şi unităţ