Ce companii si ce marci au reusit sa pastreze sau sa castige increderea romanilor in acest an? Care sunt masinile, bancile, cosmeticele sau medicamentele pe care le prefera? Dar ceilalti europeni?
Raspunsurile la aceste intrebari si la multe altele le dezvaluie Trusted Brands 2013, cel mai important studiu de piata asupra consumatorului in Europa, realizat de Reader’s Digest in 12 tari, printre care si Romania. Obiectivul studiului, ajuns in acest an la a treisprezecea editie in Europa si a opta editie in Romania, este identificarea si premierea marcilor care au reusit sa castige increderea europenilor in acest an.
In Romania, rezultatele Trusted Brands 2013 au evidentiat ca, mai mult decat ceilalti europeni, romanii le raman fideli marcilor care au reusit sa le castige increderea. La majoritatea categoriilor, liderii raman aceiasi – ceea ce demonstreaza o incredibila soliditate, forta si stabilitate a brandurilor consacrate. Rezultatele arata, an de an, consecventa. Mai mult, o buna parte dintre ocupantii locului intai isi consolideaza pozitia de la un an la altul, inregistrand cresteri constante ale procentului de incredere din partea consumatorilor. In top se situeaza categoriile Vitamine si Furnizori servicii internet (Eurovita si RCS&RDS), ambele cu o crestere de 9% fata de 2012.
Exista si branduri care au reusit sa isi pastreze suprematia in topul increderii opt ani la rand, de la inceputul studiului (de ex. Untdelemnde la Bunica la categoria Ulei de gatit, Borsec la categoria Apaminerala si Ariel la categoria Detergent).
Singurele schimbari de lider au aparut la categoriile Produse lactate (unde Napolact a reusit, in 2013, sa detroneze la nivel de perceptie si incredere Danone, castigatorul precedentelor sapte editii) si Produse cosmetice (unde Avon a ocupat in acest an pozitia intai, detinuta in anii trecuti de Nivea).
Dupa