Trei companii s-au arătat interesate să cumpere CFR Marfă, cea considerată “perla coroanei” din Căile Ferate Române (CFR).
Companiile interesate par a fi americanii de la OmniTRAX, reprezentați de Philip Bloom, Transferoviar Grup, deținută de Călin Mitică, venită în asociere cu un fond de investiții austriac, Donau-Finanz, și Grup Feroviar Român, deținută de Gruia Stoica, potrivit obiectiv.info.
OmniTRAX este o companie americană de servicii de transport cu sediul în Denver, Colorado, operată ca subsidiară a grupului Broe. Cu activități în Statele Unite și Canada, compania operează și deține câteva linii ferate, iar din 20 august 1997 deține și operează portul Port of Churchill în Churchill, Manitoba din Canada.
Compania a fost implicată într-un scandal de proporții, în licitația controversată pentru o porțiune din British Columbia Railway, o linie ferată din provincia canadiană Columbia Britanică. Licitația a fost anulată în urma scandalului în care OmniTRAX ar fi mituit doi funcționari ministeriali din guvernul Columbiei Britanice cu 120.000 de dolari canadieni pentru a fi ajutați în licitație. În cele din urmă, compania care administra acea linie a fost vândută către compania națională canadiană de căi ferate, Canadian National Railway (CNR), însă celelalte participante la licitație, Canadian Pacific și BNSF, s-au retras, acuzând că totul fusese măsluit în favoarea câștigătoarei.
De asemenea, reprezentantul acestora Philip Bloom este un om de afaceri american controversat, condamnat la patru ani de pușcărie și plata unei despăgubiri de 3,6 milioane de dolari în Statele Unite, în 2007, pentru fraudarea Autorității Provizorii a Coaliției din Irak prin trucarea de licitații, mituirea oficialilor și însușirea unor sume de bani. O parte din aceste sume au trecut inclusiv prin conturi din România, Bloom fiind cercetat și de DIICOT pentru s