Un grup de cercetatori de la Universitatea Cornell din Ithaca, statul New York, a dat recent publicitatii un sudiu, din care rezulta ca natura cumparaturilor pe care le facem intr-un supermarket depinde in mare masura de apetitul propriu pentru alimente, in momentul cand alegem marfurile si ne hotaram cu privire la ele.
Studiul, care porneste de la testarea unui lot de 62 persoane, a avut ca scop identificarea diferentelor dintre preferintele acestora pentru cumparaturile pe care le fac, noteaza plusplus.
Cand cumparam, gandim cu stomacul
Fara sa stie ca sunt testate, unele dintre aceste persoane au luat o gustare relativ consistenta inainte de a intra la cumparaturi, in timp ce altele erau nemancate de cinci ore si fusesera invitate sa ia masa la iesire.
Monitorizarea facuta la iesirea din magazin a aratat ca cei care fusesera la masa alegeau de preferita alimente usoare, cu un continut caloric mai scazut, adesea legume proaspete, preparate neindulcite, produse din carne slaba.
Dimpotriva, preferintele celor intrati in magazin pe nemancate se opreau la alimente cu continut ridicat caloric, bogate in glucide si lipide, produse tentante pentru o persoana care simte senzatia de foame.
Astfel, studiul a scos in evidenta faptul ca, atunci cand iti faci cumparaturile, esti tentat sa achizitionezi cu prioritate nu acele alimente a caror nevoie se resimte in camara de acasa sau care au rezultat dupa o apreciere prealabila, ci sugerate de impulsul momentan, pe baza principiului vazut-placut.
Un instinct ancestral
S-a observat de altfel ca si animalele, atunci cand au la dispozitie mai multe sortimente de mancare simultan, le aleg pe cele bogate in calorii, cu continut ridicat de glucide si lipide, in cazul cand sunt nemancate, si le aleg pe cele mai usor digerabile, atunci cand nu s