Prima taxa de promovare a unei staţiuni turistice a fost introdusă, zilele trecute, în Mamaia, dare care va trebui achitată de toţi agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea aici. Prima taxa de promovare a unei staţiuni turistice a fost introdusă, zilele trecute, în Mamaia, dare care va trebui achitată de toţi agenţii economici care îşi desfăşoară activitatea aici.
Taxa, aprobată în Consiliul Local Constanţa după circa trei ani de când a fost propusă de asociaţiile din turism, are la bază principiul ca fiecare agent economic din staţiune - hoteluri, restaurante, terase, cluburi, beachbaruri, magazine - să contribuie la bugetul de promovare a destinaţiei.
Dările vor fi colectate de Serviciul de Impozite şi Taxe al Municipiului Constanţa, urmând ca 80% din fondurile strânse să fie transferate către Asociaţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului Litoral - Delta Dunării, iar 20% să rămână la bugetul local.
Această taxă nu este fixă, ci e stabilită în funcţie de locaţie şi de activitatea comercială desfăşurată. Spre exemplu, hotelurile vor plăti 4.000 de lei pe an, la fel şi firmele care deţin cluburi sau cazinouri.