Piaţa locală de publishing şi advertising online migrează către noile tehnologii, care schimbă constant strategia jucătorilor din piaţă. În 2012, valoarea totală a acesteia s-a ridicat la 98,6 milioane de lei, în creştere cu 7% faţă de 2011. Anul trecut, 53% din venituri, respectiv 52 de milioane de lei au fost realizate în ultimele şase luni.
O creştere similară de 7% a fost înregistrată în 2010, când piaţa a urcat la 91,8 milioane de lei, potrivit studiul realizat de PwC România în parteneriat cu filiala locală a IAB. “Piaţa de profil a crescut cel mai mult în 2008, când a înregistrat un plus de 70% comparativ cu anul anterior, până la 72,4 milioane de lei, pentru ca apoi să scadă cu 10% şi să revină pe creştere (cu 32%) în 2010”, a declarat Cristian Tomescu, Manager Marketing, Communication and Business Development PwC România, la cea de a treia ediţie Digital Publishing & Advertising Day (DPAD).
Cel mai des utilizate formate publicitare online în 2012 au fost cele embed (47,66 milioane lei), urmate de cele interuptive (17,18 milioane lei) şi de conţinutul sponsorizat. Companiile care au investit cel mai mult în publicitatea online în a doua jumătate a anului trecut au fost cele din industria de telecomunicaţii, cu 5,86 milioane de lei, urmate de cele din zona financiară – 4,32 milioane de lei – şi auto (3,06 milioane de lei).
Conţinutul media se adaptează publicului
Principalele motive care au stat la baza creşterii industriei de publicitate româneşti sunt acelea că publicul şi conţinutul media s-au schimbat. Prezent la același eveniment, Petrişor Obae, fondator al Paginademedia.ro, a arătat cum online-ul s-a transformat “dintr-un sector dat la o parte, care primea cea mai mică felie din publicitate în urmă cu câţiva ani, într-o industrie reală, căreia este important să i se acorde aceeaşi atenţie şi importanţă,