Drumul care face legătura între Motru, Slivileşti şi Turceni este din nou în atenţia organelor de anchetă. Experţii desemnaţi de Parchet au fost ieri la faţa locului, pentru a afla dacă sub covorul asfaltic se află piatră spartă, aşa cum era prevăzut în proiect. Nu au găsit nici urmă de piatră spartă, deşi stratul trebuia să fie între 10 şi 90 cm. Reparaţia drumului a fost finanţată de SNLO, licitaţia câştigată de o firmă din Cluj, care a subcontractat unei societăţi din Motru. Drumul s-a degradat imediat ce a fost dat în folosinţă, reprezentanţii fostei SNLO dând la acea vreme vina pe autorităţile locale, care au permis camioanelor cu cărbune de la carierele private să treacă pe acolo.
Este a doua expertiză care se face la acest tronson de drum. Prima a fost cerută de Inspectoratul Județean de Poliție Gorj, însă acum experții au fost trimiși de procurori. Ieri, Sorin Bucurescu a văzut pentru prima dată proiectul inițial al drumului pentru care a fost acuzat de nenumărate ori că s-a distrus din cauză că a permis transportul de cărbune cu mașini de mare tonaj. Pentru acest lucru, Bucurescu a dat cu subsemnatul și, deși era sigur că este nevinovat, și-a dat seama de ce drumul s-a deteriorat la puțin timp de la finalizare. „Problema este destul de complicată. Azi au venit doi experți, unul tehnic și unul contabil, și după expertiza plătită de IPJ, acum se face una cerută de procurori. Eu nu am avut niciodată acces la proiect până acum, când am aflat că trebuie să existe piatră sub covorul asfaltic pe întreaga suprafață a drumului de minimum 10 centimetri, iar în anumite locuri stabilite de proiectant trebuie să fie piatră spartă de 90 de centimetri, adică de aproximativ un metru. S-au efectuat mai multe spărturi și nu s-a găsit niciun gram de piatră spartă, ci doar balast, pe anumite porțiuni”, a spus Bucurescu.
Drum de zeci de miliarde, distrus în patru