Acţionarul majoritar al societăţii Napolact Cluj-Napoca, compania olandeză FrieslandCampina, face un anunț surprinzător: va închide în două săptămâni fabrica din comuna Ţaga (judeţul Cluj). Motivul invocat este faptul că ar fi scăzut vânzările din cauza interesului scăzut pentru specialităţile de brânzeturi româneşti. Potrivit unui comunicat al companiei FrieslandCampina, decizia de închidere a fabricii din Ţaga, unde se produce brânza de Năsal, a fost luată ca urmare a "interesului scăzut pe care consumatorii români îl au pentru specialităţile de brânzeturi româneşti", fapt care a dus la scăderea vânzărilor.
"Unitatea de producţie de specialităţi de brânză, deţinută de compania FrieslandCampina în comuna Ţaga, este funcţională până la 1 iunie, dată de la care va intra în conservare. Decizia a fost luată ca urmare a interesului scăzut pe care consumatorii români îl au pentru specialităţile de brânzeturi româneşti. Acest fapt a dus la scăderea continuă a vânzărilor şi, implicit, a producţiei, deşi compania a făcut investiţii foarte mari în campanii de promovare a gamei de brânzeturi de la Ţaga. Compania va continua să comercializeze produsele existente în stoc, iar atunci când contextul pieţei va fi favorabil, iar preferinţele de consum ale românilor în ceea ce priveşte brânza se vor schimba, nu exclude posibilitatea repornirii producţiei în această unitate", se arată în comunicat.
Reprezentanţii companiei FrieslandCampina adaugă că cei 12 angajaţi ai unităţii din Ţaga vor beneficia de pachete compensatorii conform contractului colectiv de muncă.
La Țaga se produceau anual circa 60 de tone de brânză. Compania Friesland a făcut o amplă campanie de promovare a produselor Napolact, folosindu-se de celebra brânză de Năsal. Unitatea de la Ţaga prelucra 5.000 de litri de lapte pe zi. Din 10 litri de lapte se realiza 1 kilogram de brânză, mult mai s