Ce companii și ce mărci au reușit să păstreze sau să câștige încrederea românilor în acest an? Care sunt mașinile, băncile, cosmeticele sau medicamentele pe care le preferă? Dar ceilalți europeni? Răspunsurile la aceste întrebări și la multe altele le dezvăluie Trusted Brands 2013, cel mai important studiu de piață asupra consumatorului în Europa, realizat de Reader’s Digest în 12 țări, printre care și România.
Obiectivul studiului, ajuns în acest an la a treisprezecea ediție în Europa și a opta ediție în România, este identificarea și premierea mărcilor care au reușit să câștige încrederea europenilor în acest an.
În România, rezultatele Trusted Brands 2013 au evidențiat că, mai mult decât ceilalți europeni, românii rămân fideli mărcilor care au reușit să le câștige încrederea. La majoritatea categoriilor, liderii rămân aceiași – ceea ce demonstrează o incredibilă soliditate, forță și stabilitate a brandurilor consacrate. Rezultatele arată, an de an, consecvența. Mai mult, o bună parte dintre ocupanții locului întâi își consolidează poziția de la un an la altul, înregistrând creșteri constante ale procentului de încredere din partea consumatorilor. În top se situează categoriile vitamine și furnizori servicii internet (Eurovita și RCS&RDS), ambele cu o creștere de 9% față de 2012. Există și branduri care au reușit să își păstreze supremația în topul încrederii opt ani la rând, de la începutul studiului (Untdelemn de la Bunica la categoria ulei de gătit, Borsec la categoria apă minerală și Ariel la categoria detergent). Singurele schimbări de lider au apărut la categoriile produse lactate (unde Napolact a reușit, în 2013, să detroneze la nivel de percepție și încredere Danone, câștigătorul precedentelor șapte ediții) și produse cosmetice (unde Avon a ocupat în acest an poziția întâi, deținută în anii trecuți de Nivea).
După ce, încă din 2010, stud